Üretici Olmak Sadece İçerik Üretmek Değil
- Ayşe Kızılay
- 15 Ağu
- 1 dakikada okunur

Üretmek; düşünen, fark eden, karşılaştıran ve katkı sunan birey olmayı gerektirir. Bu bir yazı da olabilir, bir fikir de, bir sistem tasarımı ya da yalnızca yeni bir bakış açısı.
Üretici olmak:
Kendini ifade edebilmek
Bir konuyu anlamaya çalışmak
Sessizlikte bile bir fikir üzerinde düşünmeye zaman ayırmak
demektir.
İçerik Tutsaklığı: Yeni Dijital Zincir
Günün sonunda, dijital dünyada çoğumuz aynı döngüdeyiz: Beğeniyoruz, kaydediyoruz, ama dönüp tekrar bakmıyoruz.Okuyoruz, izliyoruz, ama sorgulamıyoruz.Üretileni olduğu gibi kabul ediyor, filtrelemiyoruz.
Peki bu neye benziyor?
“Açık cezaevi gibi bir hayat. Kapılar açık ama biz ekranlara zincirliyiz.”
Kendine Şu Soruyu Sor:
Bugün kendimden ne kattım? Bir düşünce mi? Bir satır yazı mı? Bir dostla paylaştığım bir fikir mi?
Yoksa sadece başkalarının üretimlerini izlemekle mi geçti gün?
Şimdi Dönüşüm Zamanı:
İçeriği izleyen değil, içeriği yönlendiren ol.
Düşünen zihin, eğlenen parmaklara tercih edilir.
"Like" tuşundan önce "neden" diye sor.
Tüketici olmadan önce üretici olmayı hatırla.
Son söz:
Zihnini sadece başkalarının içeriğiyle doldurma. Çünkü başkalarının içerikleriyle şekillenen bir zihin, asla kendi cümlesini kuramaz.




Yorumlar